14 Kasım 2009 Cumartesi

aujourd'hui c'est aujourd'hui

Bu aralar (3 kasım-4 aralık) Fransız Kültür Merkezi'nde Sıtkı Kösemen'in "gün bugün" sergisi bulunuyor. içeriye başka bi amaçla girip sergiyi gezme fırsatını buldum, üstelik acelem de yoktu rahat rahat inceleyip her 3-5 fotoğrafta bir üstlerinde yazan yazıları okudum. fotoğraflar konuşuyor aslında, insanların dedikleri yazıyordu kağıtlarda. fakat hangisi hangisine ait anlamak zor ve işin güzel yanı zor olduğu için fotoğrafları daha çok inceledim, bunu bu demiştir ya da bu demiştir gibisinden tekrar tekrar baktım. oysa bunu bu insan demiş, bunu da bu insan demiş diye eşleştirme olsa bu kadar bakmazdım. (ya da bakarmıydım?) bilemedim işte baya durdum fotoğrafların karşılarında.
bir de serginin bir bölümünün dışarıdan da gözükmesi ne güzel bişi.


serginin konusu da şöyle;

"SITKI KÖSEMEN FOTOĞRAFLARI

« AB’ye girme düşünün eşiğinde bekleyen Türkiye’nin, bu umuda kilitlenmiş en büyük kitlesini gençlik oluşturuyor. Bu anlamda, Sıtkı Kösemen'in gençlere çevirdiği objektifi, onları tanımaya, anlamaya; kendi kimliklerini oluştururken yaşadıklarını gözlemlemeye dair önemli bir adım. Kösemen, çeşitli sosyo-kültürel gruplardan gençlerin yaşam şekilleri, özgürlük anlayışları, geleceğe bakışlarındaki renkliliğin yanında, yaşamı bir oyuna çevirmeyi başaran yeni-insanların, bütün telaşların ötesinde “kendileri” olabildikleri, yaşadıkları zamanları görmek ve göstermek için yola çıkıyor. Bunun ötesinde ise kimlik edinmede oluşan sorunların ana merkezlerine dikkat çekmeyi, gelecek kaygılarının altındaki dinamizmi öne çıkarmayı hedefliyor.
Her şeyden önce bir “iyileştirme”, toplumla gençler arasında farklı bir iletişim ve empati kurmayı amaçlayan bu proje, ayrıca, yöneticileri, eğitimcileri ve aileleri ortak duyarlıkta birleştirme işlevi de taşıyacaktır. »

Beral Madra, İstanbul Avrupa Kültür Başkenti Görsel Sanatlar Yönetmeni

İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti işbirliğiyle."

ayrıca Sıtkı Kosemen odtü mimarlık mezunuymuş.

dahası için;

http://www.sitkikosemen.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder