1 Ocak 2012 Pazar

her şey yolunda bu sabah

bu gün hava kararana kadar sabahtı! yılın ilk günleri hep sabah olur çünkü, hep günayar, gün hiç bitmez!

hava karardıysa, sabah bittiyse de ilk yazının vakti gelir. İlk yazı tabi ki de kartlar ile ilgili olacak! en önce bitmeyen sabaha ithafen neşeli sözleri ve çelişkili klibiyle gelsin;



bu seneki kartların konusu türkiye'de olmadığım 5 ay süresince çekilmiş fotoğraflardı. Toplamda 13453 fotoğraf arasında 260 civarı fotoğrafı seçtim, sonra onlardan da istediğim formata sokabileceğim 45 tanesini hazırladım. Bu senekiler biraz ön üretimli, yani bilgisayar destekli, geçen senekiler gibi el yapımı değiller.

En önce bu fotoğraflar uygulanmış efektleriyle ve 25x17,5 ölçüleriyle, siyah beyaz olarak A4 aydınger kağıdına basıldı. Sonra ozalitçi desteğiyle hepsi aynı anda mükemmele yakın ölçülerinde kesildiler. Ardından boş 120 gr A4ler yine ozalitçi desteğiyle aynı ölçülerde kesildi ve ortalarından katlanıp aydınger dışta olacak şekilde iç içe geçirilip, orada ortalalarından zımbalandılar. Tabi ki bu tek başıma yapsam çok vaktimi alacak olan aktivite, ozalitçi abi sayesinde oldukça kısa sürede bitti. Yapım aşamasına dair fotoğraf yok, çünkü abinin yardımına müteşekkir mi kalsam, onun hızına mı yetişsem derken şipşak tertemiz kartlarım hazır oldu. sonra ona da bir teşekkür kartı hazırladım tabi ki. yapılan kartlardan bir örnek aşağıda;















arka sayfalarında çekildikleri yer ve tarihi yazıyor, bir de benim yaptığımı belirten bir imza.

Son olarak da içlerini el yazısıyla doldurdum. Bazılarının kapaklarını renklendirdim, öne çıkan objeleri bazen gerçekte oldukları renkleriyle, bazen de istediğim renkle boyadım. belki bu araba benim için mavi canım napalım?

Kimse bilmez ama bu kart hazırlama işi son 4 yıldır devam ediyor, ilk 2 yıl sadece aile ve büyüklere postayla gitti kartlar, yaklaşık 10-15 arası bir sayıda hazırlıyordum. Geçen sene büyüklerin kıymet bilmediğini anlayıp kendi neslime döndüm :) geçen sene de 20-25 kart oldu yanlış hatırlamıyorsam, en çok sayı ise bu seneye ait, 45! neyse ki 37 tanesi sahiplerine ulaştı, geri kalanlardan bazılarını, içlerini doldurup bana geri vermek isteyen arkadaşlara verdim! Bir kaç tanesi de örnek olarak bomboş bekleyecek dosyasında.

geçen sene ki gibi bir tane kartı da kendime ayırıp çerçeve içine koydum, pek de yakıştı.
(ha aman diyim, yok mini cooper hastası bu kız falan nidaları istemiyorum, bir kere o arabanın orada duruşu çok manidar, anısı var, hatırası var, ayrıca nolur biri bana söylesin, buraya şekliyle, duruşuyla bunun kadar yakışacak başka bir varlık var mı? bence de yok.)














Velhasıl efenim, bu iş her yıl daha keyifli bir hal alıyor. insanlar karşımda kartlarını açıp okuyor, eğleniyor, mutlu oluyor, kendileri de kart hazırlıyor, herkes için bir şeyler diliyor vs. güzel şeyler bunlar.

bunlar da hazırlık aşamaları;








































mimar olmayıp kart tasarımcısı olayım diyorum, ortalıkta ne kadar karın doyurmayacak meslek var ise yapıyım diyorum. ne dersin 2012 izin var mı?

böyle de tasasız olsun bu yıl, mutlu yıllar herkese.



1 yorum:

  1. eline, emeğine sağlık nilden.hem sevindirdin hem de mahcup ettin hepimizi.sevdiklerinle geçireceğin mutlu bir yıl dileğiyle...

    YanıtlaSil